کپسول آتش نشانی آپارتمان

کپسول آتش نشانی آپارتمان :تمامی جا های عمومی، اماکن صنعتی، پمپ بنزین ها، ساختمان ها، آپارتمان ها و… به کپسول آتش نشانی نیاز دارند. این کپسول ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها کپسول آتش نشانی آپارتمان میباشد. هدف اصلی کپسول آتش آدرس کنترل اصول آتش میباشد. استفاده از کپسول های آتش آدرس در هر مکانی واجب میباشد و میتوان به راحتی آتش را با آن خاموش کرد.

انواع آتش سوزی در جهان امکان دارد رخ دهد، میبایست دید چه نوع کپسولی برای انواع آتش متناسب میباشد تا آن را خریداری نمایید. اگر کپسول متناسب آتش سوزی های مختلف را تهیه نکنید در هنگام آتش سوزی 9 تنها آتش را خاموش میکند، بلکه سبب میشود تا آتش بیش تشدید شود؛ به همین دلیل بهتر میباشد انواع کپسول آتش نشانی آپارتمان را بشناسید و چگونگی کار با آنان را بدانید.

کپسول آتش آنشانی برای منزل مورد استفاده قرار می گیرند، دارای وزن ۱ تا ۱۲ کیلو گرم هستند. این کپسول ها وزن بیشتری ندارند و اگر کل آپارتمان به آتش کشیده شود نمی توانند آن را کنترل نمایند. معمولا از این کپسول ها برای خاموش نمودن آتش های کوچک که در آپارتمان ها رخ میدهد میتوان استفاده کرد.

 

انواع کپسول آتش نشانی آپارتمان

کپسول های آتش نشانی برترین وسیله برای خاموش نمودن آتش هستند. این کپسول ها انواع مختلفی دارند که بیش از کپسول پودری، کپسول دی اکسید کربن CO2،کپسول فوم، کپسول شیمیایی و مرطوب وکپسول آب استفاده میشود.

کپسول آتش نشانی آپارتمان
کپسول آتش نشانی آپارتمان

کپسول آتش نشانی پودری

در این نوع کپسول ها مواد شیمیایی خشک به رنگ قرمز وجود دارند. در بیش آپارتمان ها از این نوع کپسول استفاده میشود.

کپسول آتش آنشانی دی اکسید کربن CO2

همانطور که از نام این کپسول پیداست، دارای دی اکسید کربن است. دی اکسید کربن در این کپسول ها همچون 1 گاز تحت فشار است؛ از این نوع کپسول ها بیش برای آتش سوزی های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند.

کپسول آتش نشانی فوم

این خاموش کننده آتش قرمز هستند؛ هم چنین دارای نوار کرم و سیلندر های برچسب دار هستند. این نوع کپسول ها به دلیل داشتن فوم قدرت از بین بردن گرمای آتش را دارند؛ علاوه بر اینها کپسول فوم می تواند اکسیژن را از سایر عنصرهای جدا نماید.

این نوع خاموش کننده آتش را میتوان در کلاس های A و B استفاده نمود. از کپسول های فوم برای خاموشی آتش های بسیاری استفاده میشود و رایج ترین نوع خاموش کننده هستند.

کپسول آتش نشانی آپارتمان آب

یکی دیگر از کپسول آتش نشانی آپارتمان، کپسول آب میباشد. سیلندر های این خاموش کننده به رنگ قرمز هستند و بیش برای آتش سوزی هایی با کلاس A مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کپسول عنصر گرما را از بین خواهد برد به همین دلیل برای آتش سوزی هایی با کلاس B و C متناسب نیستند.

مزیت استفاده از کپسول در آپارتمان

کپسول آتش نشانی آپارتمان مزایای زیادی دارد و زیاد مورد استفاده قرار گرفته است، در این قسمت مطلب با برخی از مزایای این کپسول آشنا خواهید شد. برخی از مزایای کپسول های آتش نشانی آپارتمان عبارتند از:گازی که در کپسول های آتش نشانی وجود دارد زیاد با کیفیت میباشد و در مدت وقت طولانی هم کیفیت خود را از دست نخواهد داد. هم چنین این گاز زیاد با دوام میباشد.

استفاده از کپسول های آتش نشانی آپارتمان ساده ترین و کم قیمت ترین راه برای خاموش نمودن آتش میباشد.ماده ای که در این کپسول ها وجود دارد، غیر خورنده است؛ هم چنین این ماده هیچ گونه سمی ندارد.تمامی کپسول های آتش نشانی که در آپارتمان بکار می روند، تمیز و خشک هستند.

پس از خاموش نمودن کپسول آتش نشانی هیچگونه رسوباتی از آن ها درست کردن نمی شود و از کثیف شدن محیط مورد پیشنهاد جلوگیری میشود.این کپسول ها هیچ گونه خطری درست کردن نخواهند نمود، حتی زمانیکه در مجاورت برق باشند.کپسول هایی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

برترین کپسول آتش نشانی در ساختمان

هر ساله تعداد زیادی آتش سوزی در سراسر کشور اتفاق می افتد که خسارت های زیادی از جمله مالی و جانی را بر جای خواهد گذاشت. شاید خسارت های مالی را بتوان جبران کرد، ولی هرگز از دست دادن عزیزان را نمی توان جبران نمود.

با توجه به اتفاقاتی که امکان دارد به وسیله آتش سوزی انجام شود، ضروری میباشد تا همگی در ساختمان ها و محیط های دیگر از کپسول های آتش نشانی استفاده کنند. وجود این کپسول ها می تواند یاری فراوانی به خاموش نمودن آتش و جلوگیری از خسارت های مختلف نماید.

اگر به دنبال برترین کپسول خاموش کننده آتش برای آپارتمان هستید، بهتر میباشد به سراغ کپسول آتش نشانی آپارتمان CO2 بروید. این کپسول حاوی دی اکسید کربن میباشد و خیلی سریع می تواند آتش را خاموش نماید.

هزینه کپسول آتش نشانی آپارتمان

کپسول هایی که در آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، دارای هزینه های متفاوتی هستند که بستگی به عوامل زیادی دارد. امکان دارد ساختمان بزرگ باشد در این گونه نیاز میباشد تا کپسول آتش نشانی بزرگ تری در ساختمان نصب شود. هر چه کپسول آتش نشانی بزرگ تر باشد، هزینه آن هم بالا خواهد بود.

امکان دارد در 1 ساختمان نیاز به چند کپسول باشد، خریدن چند کپسول آتش نشانی باعث میشود تا قیمت ها بالاتر رود.نوع کپسول آتش نشانی آپارتمان هم زیاد مهم میباشد و از عوامل تاثیر گذار بر هزینه این نوع کپسول ها میباشد. کیفیت و میزان قدرت کپسول در خاموش نمودن آتش هم تاثیر فراوانی بر هزینه این محصول دارد. از عوامل تاثیر گذار بر هزینه کپسول آتش نشانی نوسانات هستند.

نرخ ارز، نرخ دلار، نرخ تورم و… می توانند تاثیر زیادی در هزینه این محصول داشته باشند.نمی توان هزینه دقیقی برای این کپسول ها در پیشنهاد گرفت؛ چرا که عوامل مختلفی همچون کیفیت، نوع کپسول، ابعاد و اندازه، نوسانات در بازار و… سبب میشوند تا هزینه های متفاوتی داشته باشند.

کپسول آتش نشانی آپارتمان
کپسول آتش نشانی آپارتمان

برای ساختمان خود از کجا کپسول تهیه نمایید

کپسول آتش نشانی را از جاهای مختلفی میتوان تهیه نمود، ولی بهتر میباشد این کپسول ها را از مراکزی تهیه نمایید که دارای مجوز و تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند. این مراکز برترین کپسول ها را با هزینه متناسب به فروش می رساند به همین دلیل افراد بسیاری کپسول آتش نشانی آپارتمان را از این مراکز ها تهیه می کنند.

جمع بندی

کپسول آتش نشانی آپارتمان ابزاری مؤثر و قدرتمند میباشد که سبب زیاد شدن ایمنی و بهبود واکنش در برابر حریق می‌شود. نصب این کپسول‌ها در آپارتمان‌ها به‌عنوان 1 اقدام پیشگیرانه، از اهمیت بسیاری برخوردار میباشد. حتماً از نکته ها نگهداری و استفاده درست از این کپسول‌ها پیروی نمایید تا از اثربخشی آن‌ها بهره‌مند بشوید.

کپسول آتش نشانی آپارتمان