روز جهانی آتش نشان

 روز جهانی آتش نشان :نقش آتش نشان در جامعه نقش زیاد مهمی میباشد. آتش نشان شبیه به 1 نیروی امنیتی و تدافعی عمل میکند و خودش را وقف تعهداتی میکند که نسبت به کارش دارد. فرقی هم ندارد که در کدام کشور باشد.همه آتش نشانان 1 دشمن دارند که با آن به مبارزه می پردازند و آن هم چیزی نیست، جز آتش.

فرقی ندارد که از کدام کشور آمده باشند، چه لباسی پوشیده باشند یا به چه زبانی صحبت کنند.نمی توان هیچ انسانی را شجاع تر از 1 آتش نشان دانست.

اکثر ما به دنبال چیزهایی هستیم که در زندگی یار داریم و مایلیم در امنیت کامل با اعضای خانواده و دوستان رفت و آمد کنیم، ولی آیا میتوانید تصور نمایید شغلی داشته باشید که هر روز احتمال آسیب دیدگی، جراحت شدید یا حتی مرگ در آن وجود داشته باشد یا اصلا میتوانید تصور نمایید که احتمال دارد 1 روز در آتش بسوزید.

 روز جهانی آتش نشان
روز جهانی آتش نشان

معنای واقعی آتش نشان

آتش نشان کسی میباشد که خودش را لابلای جنگل و آتش سوزی درختان به خطر می اندازد تا زندگی حیوانات را حفظ بکند اینها همه اقداماتی هستند که آتش نشان ها هر روز انجام می بدهند و نمی توان نام آن را چیزی جز قهرمانی خالصانه گذاشت.همه این مواردی که ذکر شد، فقط بخشی از شغل آتش نشان محسوب میشود. به همین دلیل روز آتش نشان روز زیاد مهمی میباشد و همه میبایست آن را مهم تلقی کنند.

تاریخچه روز جهانی آتش نشان

 روز جهانی آتش نشان نخستین بار بوسیله افرادی نامگذاری شد که با آتش های ساختمان ها در مصر باستان مبارزه می کردند.آتش نشانان برای کمپانی های خصوصی کار می کردند و خدمات آن ها فقط مربوط به این کمپانی بود. کمی بعد از آن در روم باستان، اتش نشانان دیگری روی کار آمدند که به آن ها گارد آتش گفته می شد.

این ها مورد آموزش قرار گرفتند و تجهیزاتی را در اختیارشان قرار دادند.روز آتش نشان بعد از مرگ پنج آتش نشان قهرمان در سال 1999 نام گذاری شد. این اتفاق در استرالیا رخ داد که وزش باد شدید حین کار آتش نشانان، سبب آتش گرفتن تعدادی از آن ها شد. روز آتش نشان را در چهارم ماه می جشن می گیرند که در این روز جان و زندگی تعداد زیاد زیادی از مردم رم نجات داده شد.

نام گذاری این روز در دوم دسامبر سال 1998 انجام شد؛ روزی که اتفاق عجیبی در استرالیا رخ داد و کل جهان را شوکه نمود. لینتون 1 محل پر جمعیت در ویکتوریای استرالیا بود و آتش سوزی عظیمی در آن اتفاق افتاد و آتش نشانان برای یاری به آن جا رفتند و تراژدی سوختن آتش نشانان سبب نامگذاری چنین روز بزرگی شد

( دقیقاً زمانیکه آن ها برای خاموش نمودن آتش به دل آتش رفته بودند، جهت وزش باد تغییر نمود و همه داخل آتش افتادند. پنج تن از آن ها جان خود را از دست دادند. این اتفاق، 1 اتفاق به طور کامل تراژدی بود و سبب شد که روز جهانی آتش نشان نامگذاری شود.)

 روز جهانی آتش نشان
روز جهانی آتش نشان

جملات تبریک روز آتش نشان

When a man becomes a fireman his greatest act of bravery has been accomplished. What he does after that is all in the line of work. – happy firefighter day

وقتی که 1 انسان تصمیم میگیرد آتش نشان باشد، یعنی بزرگترین شجاعت ممکن را به خرج داده میباشد . هر اقدامی در این شغل نشان دهنده شجاعت فرد میباشد. ” روز آتشنشان مبارک ”

_-_-_—♥️ ♥️ ♥️—_-_-_

I can think of no more stirring symbol of man’s humanity to man than a fire engine. – happy firefighter day

هیچ انسانیتی را نمی توان بالاتر از شغل آتش آدرس دانست . ” روز آتشنشان مبارک ”

_-_-_—♥️ ♥️ ♥️—_-_-_

Neither fire nor wind, birth nor death, can erase our good deeds. – happy firefighter day

9 آتش، 9 باد ، 9 تولد و 9 مرگ نمی تواند اقدامات بزرگ 1 آتش نشان را پاک بکند. ” روز آتشنشان مبارک ”

_-_-_—♥️ ♥️ ♥️—_-_-_

Becoming fearless isn’t the point. That’s impossible. It’s learning how to control your fear, & how to be free from it, that’s the point. Necessity of action takes away the fear of the act, and makes bold resolution the favorite of fortune. – happy firefighter day

این که از چیزی نترسیم ، هدفمان نیست زیرا نترسیدن غیر امکان دارد بلکه هدف ما آموختن کنترل ترس ها و چگونگی رها شدن از آن ها میباشد . لزوم انجام 1 کار ، سبب میشود که ترس را از خودمان دور کنیم و همیشه آن را به برترین نحو ممکن به انجام برسانیم که 1 آتش نشان اینکار را به برترین شکل انجام میدهد . ” روز آتشنشان مبارک ”

تبریک روز آتش نشان

_-_-_—♥️ ♥️ ♥️—_-_-_

The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it. –happy firefighter day

شجاع ترین ها قطعاً افرادی هستند که واضح ترین بینش را از گذشته ، آینده و خطر دارند و با شجاعت کامل به استقبال آن می روند. ” روز آتشنشان مبارک ”

 

مطالب مرتبط:

رعیت استاندارد در ساخت پله ها

کابل اعلام حریق

درب های مقاوم در برابر حریق

اهمیت امنيت پنجره ها در ساختمان ها

اهمیت رعایت اصول ایمنی در انبارهاي صنعتي

 روز جهانی آتش نشان