بهترین وقت شارژ کپسول آتش نشانی

بهترین وقت شارژ کپسول آتش نشانی :کپسول های آتش نشانی برای ایمنی رستوران ها، مراکز تجاری و اداری، تاسیسات تولیدی، فروشگاه های خرده فروشی و سایر مشاغل زیاد مهم هستند. اگر در هنگام وقوع آتش سوزی، کپسول آتش نشانی شما کار نکند، کل تجارتتان امکان دارد به خطر بیفتد؛ بنابراین توصیه میکنیم کپسول را به طور مرتب بررسی کرده، آن را شارژ نمایید و در گونه نیاز تعویض کنید.

ولی چطور میتوانیم تشخیص بدهیم که وقت متناسب شارژ کپسول فرا رسیده است؟ برای دریافت جواب این پرسش با ادامه مطلب همراه باشید. برای خدمات شارژ و استعلام هزینه شارژ کپسول آتش نشانی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

بهترین وقت شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی اولین و مهمترین خط دفاعی در برابر آتش هستند؛ با این حالا، برای اینکه این ابزار ایمنی پسندیده، کار خود را به درستی انجام دهد، میبایست به طور کامل شارژ شود. البته اکثر افراد مطمئن نیستند که چه زمانی میبایست آن ها را دوباره پر کنند.

کپسول های آتش نشانی تا زمانیکه سالم هستند و کارآیی ضروری را دارند، قابل شارژ هستند و نیازی به تعویض آن ها نیست.

بهترین وقت متناسب شارژ کپسول آتش نشانی
بهترین وقت متناسب شارژ کپسول آتش نشانی

برای شارژ مجدد این کپسول ها میبایست به نوع آن توجه کنید. معمولا خاموش کننده های فومی را می بایست پس از مدت 2 تا سه سال شارژ نمایید. مدت وقت متناسب شارژ کپسول سایر مدل ها هم به طور کلی هر پنج سال میباشد. هرچند این بازه های زمانی تحت شرایط مختلف می توانند تغییر کنند که در ذیل به آن میپردازیم. با وارد شدن به صفحه تست هیدرو استاتیک در مورد این فرایند بیش بدانید.

شارژ کپسول آتش نشانی چند زمان 1 بار میبایست انجام شود؟

برای اطمینان از اینکه کپسول برای شرایط بحرانی آماده میباشد، میبایست آن را به موقع پر نمایید. با در پیشنهاد گرفتن موارد ذیل میتوانید وقت متناسب شارژ کپسول را تخمین بزنید.

کپسول آتش نشانی استفاده شده

شما به یاری کپسول میتوانید آتش را به سرعت مهار نمایید، پس برای حفظ عملکرد دستگاه میبایست پس از هر بار استفاده در وقت متناسب شارژ کپسول انجام بدهید. مهم نیست که هنگام استفاده چقدر از مواد آن را توزیع کرده و چه مقدار مصرف کرده اید. بعد از استفاده، کپسول را پر نمایید تا برای خطرات احتمالی آمادـه باشید.

نمایش علامت قرمز بوسیله فشارسنج

جهت اطمینان از کارآمد بودن کپسول آتش نشانی، آن را به طور مرتب بازرسی کنید. طی این بازرسی، موقعیت فشارسنج را بررسی نمایید. اگر سوزن فشارسنج در منطقه سبز میباشد، نیازی به شارژ مجدد ندارید. ولی چنانچه در ناحیه قرمز قرار گرفتـه، برای حفظ فشار مورد نیاز می بایست آن را دوباره در وقت متناسب شارژ کپسول انجام گردد.

نحوه نگهداری

سبک نگهداری از کپسول آتش نشانی برای منزل می تواند بر طول عمر آن به میزان قابل توجهی تاثیر بگذارد. شما میبایست کپسول را در 1 محیط داخلی تمیز نگهداری نمایید تا کیفیت آن حفظ شود. قرار گرفتن کپسول در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید و باران می تواند منجر به خوردگی، خرابی و زنگ زدگی شدید شود. در چنین مواقعی حتما در وقت متناسب شارژ کپسول به سرویس کار حرفه ای مراجعه نمایید.

عدم بازرسی برای مدت طولانی

یکی از راهکارهای کلیدی و مهم برای حفظ عملکرد و کارایی کپسول های آتش نشانی، بررسی منظم و دوره ای تجهیزات میباشد. اگر شما به این امر بی توجه باشید، به طور حتم نمی توانید علائم هشدار دهنده را ببینید؛ بنابراین جهت اجتناب از موقعیت های خطرناک مانند: انفجار کپسول و عدم کارایی آن در مواقع لازم، بررسی و وقت متناسب شارژ کپسول را به متخصصان بسپارید.

تاریخ انقضای کپسول آتش نشانی

طبق استانداردهای انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) عمر متوسط 1 خاموش کننده پودری، فومی یا آبی، اغلب بین ده تا دوازده سال میباشد. به عنوان مثال: کپسول های CO2 میبایست پس از ده سال از تاریخ ساخت، تعمیر یا تعویض شوند.

از این رو، شما اغلب تا دوازده سال میتوانید کپسول خود را با شارژ مجدد استفاده نمایید. البته به این شرط که در این مدت، کپسول را در شرایط پسندیده و بدون خوردگی و آسیب، نگهداری نمایید؛ بنابراین اگر در کپسول عیب یا مشکلی وجود ندارد، تا دوازده سال نگران تعویض آن نباشید، ولی چنان چه علائمی از آسیب را در کپسول خود مشاهده کردید (مثلا خالی شدن سریع شارژ) حتما وقت متناسب شارژ کپسول را در پیشنهاد بگیرید.

نحوه شارژ نمودن کپسول آتش نشانی

یادگیری نحوه شارژ نمودن کپسول به اندازه دانستن وقت آن مهم میباشد. به طور کلی، ما توصیه میکنیم که شارژ کپسول های خود را به افراد حرفه ای بسپارید. ولی برای اینکه 1 دید کلی از نحوه پر نمودن کپسول به دست آورید و این فرآیند را بهتر درک نمایید،

به راهنمای ذیل توجه نمایید:

-اول فشار کپسول را به طور کامل تخلیه و عامل خاموش کننده را خارج نمایید.
-بعدا شیر تخلیه را از سیلندر بیرون بیاورید. اکنون لوله سیفون، میل سوپاپ و میخ را از شیر جدا نمایید.
-هنگام بازرسی های خارجی و داخلی برای آسیب های احتمالی، شیر را تمیز کرده و میل سوپاپ را تعویض کنید.
-قطعات شیر را دوباره به هم متصل و میل سوپاپ نو را به خوبی جایگذاری نمایید تا از کاهش فشار در آینده جلوگیری شود.
-سیلندر خالی را با ماده خاموش کننده از جمله: پودر خشک، آب یا دی اکسید کربن پر نمایید.
-دستورالعمل وقت متناسب شارژ کپسول مجدد در دفترچه راهنمای سیلندر را به دقت مطالعه کرده و از نوع و میزان ماده خاموش کننده مطمئن بشوید.
-همانطور که در دفترچه راهنمای سیلندر ذکر شده، دستگاه را با گاز متناسب پر نمایید تا فشار مورد نیاز درست کردن شود.
-به یاری 1 تکنسین حرفه ای، آزمایش نشتی انجام بدهید تا هر گونه علائم نشت را ردیابی و برطرف کنید.
-شلنگ یا نازل تخلیه را در جای خود نصب نمایید.
-وزن کپسول آتش نشانی را اندازه بگیرید تا مطمئن بشوید که از حد مجاز آن تجاوز نکرده میباشد.

-نحوه پر نمودن و تعیین وقت متناسب شارژ کپسول برای ایمنی محل نگهداری و حفظ اموال شما اهمیت بسیاری دارد. پس بهتر میباشد این فرآیند را بر عهده کارشناسان امر بگذارید.

 شارژ کپسول آتش نشانی
شارژ کپسول آتش نشانی

اگر مطمئن نیستید که آیا میبایست کپسول آتش نشانی خود را شارژ یا تعویض نمایید، با ما تماس بگیرید. ما در سد حریق ناجی با بازرسی دقیق و تخصصی کپسول، به شما یاری میکنیم در راستای حفظ ایمنی کسب و کار خود، به برترین شکل عمل نمایید.

جمع بندی

در نهایت، وقت متناسب شارژ کپسول زیاد حیاتی میباشد تا در گونه بروز حریق، از این وسیله‌های ایمنی به‌خوبی بهره‌مند بشوید. از اطلاعات ارائه شده در این مقالـه برای مراقبت از کپسول‌های آتش‌نشانی خود استفاده نمایید. تا ایمنی و امنیت خانه یا محل کارتان را تضمین نمایید.

بهترین وقت شارژ کپسول آتش نشانی